Singapore de feiten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu Singapore de feiten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu

Singapore de feiten

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmée

24 September 2011 | Singapore, Singapore

Sorry van de vorige blog, ging perongeluk. De tas is gepakt, haren gewassen, nog even een laatste blogje tikken en dan lekker slapen, morgen om 7 uur vertrekken we naar Kuala Lumpur.

Het is dus even tijd om de balans op te maken. Singapore is een ontzettend nette, rustige, niet heel sfeervolle, warme en ontzettend veilige stad. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in een grote stad. Hier zou ik me 's avonds om 12 uur alleen in de metro veiliger voelen dan als ik 's nachts alleen naar huis fiets in Enschede of zelfs Gorcum.

Kauwgom is hier verboden, dat is dus wel even wennen voor iemand zoals ik die normaal gesproken minstens 3x per dag haar tanden poets, wat hier niet lukt, en heel de dag kauwgom eet. Mijn substituut was mentos, maar het eerste dat ik morgen koop is een nieuw pakje kauwgom!!

Het is hier schoon!!!! Niemand laat zijn zooi slingeren en mocht onverhoopt toch vuil op de weg of het strand terecht komen dan is het binnen 5 minuten door iemand opgeruimd.

En er zijn natuurlijk de boetes! Eten of drinken op het station: 500 dollar. Roken waar het niet mag: 1000 dollar. Overal staat aangegeven hoe veel een overtreding kost. Er staat trouwens nooit iemand iets te controleren. Mensen houden zich gewoon aan de regels. Zwartrijden is trouwens heel makkelijk, heb ik min of meer per ongeluk ook gedaan en ik was niet de enige van de groep, maar nooit iemand die er op let.

In Singapore op een zonnige dag naar het strand gaan zonder te verbranden is gewoonweg onmogelijk. Heb me 5x ingesmeerd met factor 30 maar mijn schouders zijn toch rood. Voor zover ik weet is het niemand gelukt om niet te verbranden. Dat strand was trouwens op Sentosa Island. Een eiland met alleen maar opgespoten stranden en allemaal attracties, leuk voor een keer, maar ik hoop toch dat het volgende strand iets natuurlijker is.

En ik kan hier in winkels niet pinnen, of tenminste niet bij de schoenenwinkel. Heb dus voor het eerst mijn creditcard gebruikt om sandaaltjes te kopen om mijn zere voeten een beetje te verwennen. Ze zijn niet heel mooi maar zitten wel fantastisch. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

De Formule 1 is natuurlijk de happening van het jaar. Ik kan jullie vertellen... die auto's maken echt heeel veeel lawaai. Wilde even horen hoe dat nu klinkt zonder oordoppen. Ik weet dus nu dat je dat beter niet kunt doen want dat doet pijn aan je oren (stond ook op minder 3 meter van de langsrijdende auto's, eigenlijk nog wel minder dan 2 meter, maar dat geloven jullie vast niet). Het was echt een hele leuke ervaring, met onder andere optredens van Charice (Oprah is fan van haar, zoek maar op) en GD & Top een aziatisch rap/hiphop iets.

Dat was het laatste, toch niet zo korte, stukje over Singapore.

See you in Malaysia!
Wees niet bang, daar heb ik waarschijnlijk geen pc in het hotel dus zal ik wat minder blogs schrijven.

  • 24 September 2011 - 16:33

    Ilse:

    Nou, ik ben wel bang dat je minder gaat schrijven hoor.. Het is heel leuk om te lezen vanuit Nederland. Klinkt als een bizarre stad. Hoe zijn de bedrijvenbezoeken tot nu toe? Enjoy! Liefs, Ilse

  • 24 September 2011 - 17:12

    Henriette:

    Wat ontzettend leuk van je te lezen! Helemaal opgeknapt gelukkig, begrijp ik! Ga zo je berichten bij Rolf brengen.
    Veel plezier de volgende etappe!!! Dikke kus lieve dochter

  • 24 September 2011 - 17:55

    Oma:

    Ha lieve Esmée, heel apart zo'n schone stad he? Steek je veel op bij de bedrijven? Hoe was het bezoek aan het hospitaal? Leuk hoor dat je zoveel schrijft.
    Liefs opa en oma

  • 25 September 2011 - 19:12

    Anneke:

    Hoi Esmée, zo'n schone stad klinkt wel bijzonder. En dat de mensen zich er aan houden. Zou dat in Nederland ook lukken? Veel plezier in Maleisië!. Gewoon blijven schrijven, want het is erg leuk om je te kunnen volgen, grt Anneke

  • 26 September 2011 - 07:45

    Fransje:

    Hoi Esmee,
    Eindelijk ben ik ook aangekomen op jouw site met al je verhalen. Zal ze vanaf nu regelmatig lezen, want het is leuk en erg interessant. Bijzonder wat je allemaal meemaakt. Ben benieuwd naar alles wat er nog komen gaat.
    Veel plezier en geniet ervan.

  • 26 September 2011 - 10:59

    Louise:

    Hee Esmée,
    Leuk om je verhalen te lezen! Blog maar lekker door hoor, want het zijn leuke verhalen :)
    liefs, Louise

  • 26 September 2011 - 15:52

    Dorien:

    Leuk om te lezen allemaal! Allemaal zo bekend en wees niet bang. In het begin ben je onder de indruk van Sentose Island, totdat je ontdekt dat het nep is en de prachtige stranden in de rest van Azie ontdekt hebt. Het wordt alleen maar beter! :D Geniet ervan en lekker blijven bloggen als je een computer ziet. Leuk om te lezen! :)
    xx
    Dorien

  • 27 September 2011 - 17:27

    Paula:

    Hee Esmee!
    Super om te lezen, echt cool! Haha, afkickverschijnselen van de kauwgom? Was de mentos een succes?
    Op naar Kuampu Lumpur nu?
    Liefs,

  • 29 September 2011 - 19:07

    Irma:

    Hoi Esmée,

    Wat een avonturen:), echt leuk om te lezen. Wat heerlijk zo'n mini zwembad en je nieuwe sandalen zullen vast een verademing zijn. Zijn het van die practige reizigers exemplaren? Hihi, eindelijk toegegeven dat je een kauwgom verslaving hebt:P. Gelukkig mag het nu weer:).

    Veel plezier in Malaysia!!
    Xxjes

  • 29 September 2011 - 20:14

    Ton En Wilmy:

    Nog wat paddo's gescoord? Ja, we horen wel eens wat..... Je kunt nu niet op internet, maar bellen lukt wel, fijn natuurlijk, even het thuisfront horen! Goed te horen dat je 't naar je zin hebt!we leven op afstand mee! Groet, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 12 Sept. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 11482

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 06 April 2014

Indonesie

17 September 2011 - 06 November 2011

Studiereis Singapore en Maleisie

Landen bezocht: