En dan is het (bijna) voorbij... - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu En dan is het (bijna) voorbij... - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu

En dan is het (bijna) voorbij...

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmée

05 November 2011 | Maleisië, Kota Kinabalu

De tas is bijna helemaal gepakt en het past zowaar best wel makkelijk. De laatste dagen zijn we in Kota Kinabalu (KK) geweest. Dinsdag hebben we eerst nog Miri bekeken en een gigantische onweersbui op ons dak gekregen.Niet normaal. We stonden op een (overdekt) marktje toen het gigantisch begon te regenen, ik denk wel een van de heftigste tropische buien die we hebben meegemaakt. Niet veel later was er een flits met een enorm harde knal. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, het was alsof ik de elektriciteit door mijn ruggengraat voelde lopen. Joeke en ik hadden allebei wel even nodig om van de schrik te bekomen. Op het marktje hebben we een tros minibanaantjes gekocht (1RM voor ongeveer 20 stuks) en wilden we wachten tot de regen minder werd, maar dat duurde te lang dus zijn we met een krant boven ons hoofd de straat over gerend naar een ander gedeelte van de markt en hebben daar een schattige bloemetjes paraplu gekocht, zo bleven in ieder geval ons hoofd en onze schouders droog.

Die avond zijn we naar KK gevlogen. Daar hebben we in een 5 persoonskamer gezeten (die iedere dag vol was en waar iedere ochtend mensen vroeg weg moesten. Woensdag hebben we de stad bekeken en donderdag zijn we naar het Mount Kinabalu park geweest. Dit is het gebied rond de Mount Kinabalu, de hoogste berg van Borneo. We zijn hier met de minivan naartoe gegaan (15 passagiers en een chauffeur, kan best) Toen we aankwamen zat de van al behoorlijk vol, maar we gingen maar niet weg. Joeke vragen, 'over 10 minuten gaan we'. Maar ze bleven maar kletsen dus na een kwartier is Joeke even een hartig woordje met ze gaan spreken en dat hielp. De verloren tijd werd ruimschoots ingehaald door met 120 km/h over de bergweggetjes te scheuren. Eenmaal aangekomen was het bewolkt en heerlijk koel, helaas zat de berg in de wolken en begon het te regenen. Toen werd het ronduit koud! Na een paar uur hadden we er wel genoeg van en wilden we terug. Dat viel een beetje tegen, want er kwamen geen busjes langs. Er werd ons wel een lift aangeboden maar die vertrouwden we niet helemaal. Uiteindelijk stopte er gelukkig een minivan met lokale toeristen waar we wel mee mochten rijden. Onderweg klaarde het wat op en hebben we zelfs de berg weer gezien, dus dat maakte alles weer goed. De avond hebben we heerlijk gegeten op de nightmarket, Red Snapper gestoomd in een bananenblad met een soort currypasta. Super lekker en ook nog gezellig gekletst met een Duitse en een Nederlander die naast ons zaten.

Vrijdag, onze laatste hele dag in KK zijn we naar Sapi Island geweest en hebben een poging gedaan om ons bruine kleurtje nog een beetje op te halen. Het was flink bewolkt dus het is niet echt gelukt, maar we zijn in ieder geval ook niet verbrand. De boottocht er heen was ontzettend ruig, aangezien ik al buikpijn had was dat niet heel lollig, maar gelukkig konden we er af bij het eerste eiland. De boot terug ging ook weer terug, die hebben we gemist of is helemaal niet geweest, maar uiteindelijk was er een boot die ons wel mee wilde nemen en dat ging een stuk rustiger dan de heenweg.

Vanochtend hebben we de tas ingepakt en straks lopen we nog even de stad in. Ik moet nog een laatste cadeautje kopen en we gaan nog een keer fried rice of mee eten. En dan is het om half 5 tijd om de taxi naar het vliegveld te nemen (en te hopen dat ik geen overgewicht heb).

De week die mist zal ik in Nederland denk ik nog een keer toevoegen aan mijn blog en dan is het klaar!

Ik heb een ontzettend mooie reis gehad, maar ik verheug me ook wel weer op mijn eigen leventje in Nederland.

Bedankt voor al jullie reacties, het was erg leuk om die te lezen.

x Esmee

  • 05 November 2011 - 06:36

    Henriette:

    Morgen deze tijd zitten we aan het ontbijt :)
    Verheug me er op! Goede reis..KUS

  • 05 November 2011 - 13:20

    Ilse:

    Wat heb je toch een gave reis gemaakt! Kan niet wachten om nog meer verhalen te horen, en je foto's te zien. Ik heb genoten van je verhalen!! Tot gauw, xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 12 Sept. 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 11467

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 06 April 2014

Indonesie

17 September 2011 - 06 November 2011

Studiereis Singapore en Maleisie

Landen bezocht: