Na regen komt zonneschijn,maar of dat nu fijn is? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn,maar of dat nu fijn is? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn,maar of dat nu fijn is?

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmée

24 September 2011 | Singapore, Singapore

Na 2 dagen (ma & di) veel regen en bewolking brak dan vandaag de zon door. Dit maakt van Singapore al voor 9 uur een broeierige sauna. De eerste twee dagen was het qua warmte erg goed te doen, maar nu was het wel even wennen.
Nu even de laatste dagen. Maandag was dus het eerste bedrijfsbezoek, het reizen bleek wat langer te duren dan gepland, waardoor we eigenlijk overal te laat waren. Gelukkig zullen Singaporezen nooit hun irritatie laten blijken, we werden dus overal erg vriendelijk ontvangen. Bij 1 bezoek werden we rondgeleid door studenten die allemaal met Lex op de foto wilden omdat hij zo lang is. 's Avonds hebben we met een groep van 11 gegeten in Little India, vlak bij het hostel. We hebben ons van alles voor laten schotelen en zijn natuurlijk ontzettend opgelicht, maar we hebben echt heerlijk gegeten. Onder andere een gigantische vissenkop, die was echt super lekker! Hierna neergestreken op het dakterras met de voetjes in het 'zwembad' van 10 cm diep met een douche erboven. Heerlijk...
Dinsdag hadden we alleen 's ochtends een bedrijfsbezoek en 's middags zijn we naar de Zoo geweest. Super leuke dieren in mooie hokken, maar ook dieren die los liepen zoals apen en vogels. De makaken zaten vast op een eiland met schrikdraad er omheen. Toch was er een ontsnapt, deze kwam op ons af, niet heel relaxt aangezien ik wel eens gehoord heb dat dit de aggressiefste apen zijn. (ja ik hou toch zo van dieren..., wilde zelfs geen kangaroo aaien). Om 8 uur hebben we een nightsafari gedaan in een trammetje langs allerlei nachtdieren die natuurlijk mooi verlicht waren. Na nog een vermoeiende 1,5 uur durende reis naar het hostel ben ik tot een uurtje of half 2 weer neergestreken op het dakterras.
Om dan vanochtend weer om 7 uur op te staan voor een drukke dag als 'dagcommissaris'. Razmara en ik hebben er voor gezorgd dat we overal op tijd zijn aangekomen, eerst bij het Singapore General Hospital en daarna bij Philips. Voor vanavond hebben we een leuk restaurantje uitgezocht in Chinatown om met zijn allen te eten. Dat was nog een zware bevalling, alles was of te klein, vegetarisch, seafood of te duur, maar na een uur rondsjouwen hebben we toch iets gevonden. Met behulp van een mobiel hebben we de belabberd Engels sprekende Chinezen duidelijk gemaakt met hoe veel en hoe laat we kwamen, wonder boven wonder kwam dat nog goed ook!
De mensen, vooral Chinezen, spreken hier vaak het moeilijk verstaanbare Singlish, Engels met een verschrikkelijk Chinees accent. Verder zitten we in een super hostel, met een al eerder genoemd relaxt dakterras. Al is onze kamer wat krap en kan de airco niet hoger dan 22 graden, wat resulteert in keel- en nekpijn.
Dit was het dan weer voor vandaag het is hier 1 uur en ik ga naar bed om over 6 uurtjes weer op te staan. Slapen gaat trouwens nog steeds goed en van muggen heb ik nog geen last.
Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen, dus blijf reageren!
xxx en welterusten!