Lange reis! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu Lange reis! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Geffen - WaarBenJij.nu

Lange reis!

Door: esmeevangeffen

Blijf op de hoogte en volg Esmée

18 September 2011 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal!

Mijn eerste verslagje vanuit het snikhete Singapore. Na een lange reis van in totaal 24 uur (zaterdag 6 uur 's ochtends vertrokken uit Enschede en t/m zondag 12 uur 's middags -6 uur tijdsverschil) zijn we aangekomen bij het hostel Hangout @ Mt. Emily. De kamers zijn helaas nog niet allemaal klaar, dus vandaar dat ik nu mijn stukje maar aan het typen ben.

Maar de reis... Het begon allemaal 's ochtends vroeg, mijn lieve huisgenootjes Jens, Lina en Johannes hebben me naar het vertrekpunt gebracht en me uitgezwaaid (in badjas). Eenmaal op Schiphol konden we vrij snel inchecken en hebben we nog een uurtje rondgehangen voor we konden boarden.

Toen begon de lange zit van bijna 12 uur naar Kuala Lumpur. We kregen vrij snel het avondeten (1 uur 's middags, 7 uur 's avonds in Singapore) wat overigens prima te eten was. Daarna heb ik wat gelezen en ben ik om 11 uur (tijd Singapore) een poging gaan doen om te slapen. Helaas is dat niet gelukt (zere kont, niet lekker kunnen liggen, een niet slapende Charlotte naast me, turbulentie). Na de landing op Kuala Lumpur een tussenstop van een uur of 3 een laatste korte vlucht naar Singapore. Hier aangekomen overviel ons meteen de ontzettend drukkende hitte. Het viel dus ook een beetje tegen toen we het laatste stuk met alle bagage naar het hostel moesten lopen en de kamers nog niet klaar waren.

Inmiddels heb ik me wel op een andere kamer even kunnen opfrissen en mijn bikini en een korte broek aangetrokken. Er is zelfs een soort poedelbadje, 10 cm water met een douche, op het dak. Het is niet veel, maar wel erg lekker voor een beetje verkoeling.

Nu is als het goed is mijn kamer klaar, dus die ga ik maar eens inspecteren.

Tot de volgende keer!

  • 18 September 2011 - 05:51

    Henriette:

    Leuk... meteen al wat van je te lezen. Heb wel aan je gedacht hoor! Succes op je snikhete kamer (airco?) KusKus

  • 18 September 2011 - 07:11

    Martin:

    Ha dochterlief, ben blij dat je er bent en leuk dat verslag en die foto's. Hier veel regen en 11 graden! Kus

  • 18 September 2011 - 07:42

    Anneke:

    Wat een eind hè. Maar wel zon en warmte! Kamer schoon, zonder kakkerlakken? Groetjes Anneke

  • 18 September 2011 - 11:53

    Oma:

    Wat een lange zit he? Zijn de kamer en het bed goedgekeurd? Fijn dat je een bikini hebt voor het "zwembad". Even aclimatiseren he?

  • 18 September 2011 - 12:50

    Louise:

    Hee Esmée,

    Mooi dat je goed bent aangekomen! Zo lekker weer wat uitrusten denk ik (het is bijna 9 uur bij jou als ik het goed heb uitgerekend)

    groetjes vanuit het niet zo warme en natte Nederland,

    xx Louise

  • 18 September 2011 - 16:33

    Ton En Wilmy :

    Dank voor je bericht! We blijven je volgen....Geniet van al het nieuwe en accepteer wat minder leuk is....
    Liefs!

  • 19 September 2011 - 09:12

    Ilse:

    Hee meis,Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Leuk geschreven, vooral blijven doen, vind ik leuk :-) xx Ilse

  • 19 September 2011 - 10:45

    Lina:

    Leuk om nu al ven je te horen!
    Liefs

  • 19 September 2011 - 18:00

    Wilmy En Ton:

    Volgens mij heb je al ervaren dat reizen ook betekent geduld hebben (valt niet altijd mee). Ben blij voor je dat je er bent en dat je de turbulentie hebt doorstaan (of veel het mee?). Eén van de eerste dingen die me op viel op deze leuke site: 'ik ben terug over 48 dagen'!! Hoezo een beetje jaloers. Geniet ervan met volle teugen!

    Hoor weer graag van je

  • 19 September 2011 - 20:51

    Henriette:

    Hee meisje,
    Leuk een sms te krijgen! Wel streng hoor "de 1e 7 uur niet terug sms'en". Ben wel nieuwsgierig hoe de jurk je staat. Probeer je op een foto terecht te komen? Zag je trouwens al een keer!
    Ik ga nu ook slapen! X

  • 20 September 2011 - 15:44

    Esmee:

    Ik lig met 3 anderen op de kamer, dus dan is t niet zo handig om mij midden in de nacht te smsen;)

  • 21 September 2011 - 10:27

    Paula:

    Hee Esmee!
    Wat fijn dat je ondanks het niet kunnen slapen en je zere kont je wel goed bent aangekomen.
    Hoe is de studiereis? Hebben jullie een druk programma? Ik ben benieuwd naar al je verhalen achteraf en natuurlijk de foto's. Ik ga je wel volgen op je site hoor!
    Is de hitte nog steeds bedrukkend of ben je er inmiddels al aan gewend?

    Liefs, Paula!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 12 Sept. 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 11481

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 06 April 2014

Indonesie

17 September 2011 - 06 November 2011

Studiereis Singapore en Maleisie

Landen bezocht: